Baza Wiedzy

Linki dofollow i nofollow

nofollow-dofollow

 

Początkujący w pozycjonowaniu stron muszą poznać zagadnienie linków z atrybutem dofollow oraz tych z atrybutem nofollow jako jedno z podstawowych zagadnień dotyczących tematyki SEO.

Chcąc znaleźć rzetelne wytłumaczenie różnicy pomiędzy tymi dwoma rodzajami linków napotykamy w internecie wiele nieprawdziwych informacji.

Można między innymi wycztać, że link

i nofollow nie mają żadnego znaczenie a nawet, że są szkodliwe. Oczywiście to nieprawda. Prawdą natomiast jest, że dofollow są cenniejsze.

 

Jak rozpoznać atrybut linków? Najprostszym sposobem jest sprawdzenie źródła strony. Jeżeli zauważymy w kodzie: rel=”nofollow” to wiemy, że mamy do czynienia z atrybutem nofollow. Jeśli tego nie widać, to jest to normalny link dofollow.

Po co jest ta różnica atrybutów? Mianowicie służy ludziom do utrzymywania porządku. Dla pozycjonerów najważniejsze jest zdobywanie linków z atrybutem dofollow, toteż poszukują blogów i for, gdzie takie linki można zamieszczać. Piszą oni beznadziejne i nielogiczne posty, zmuszają administratorów i moderatorów do nieustannej pracy nad usuwaniem "brzydkich wpisów"

Wiele z tych linków nawet nie jest zamieszczana przez ludzi a automatyczne programy spamujące, wyszukują tego typu strony i same tworzą wpisy i zwykle o treści nielogicznej i nie pasującej do tematyki strony.

Moc linków dofollow - linki te dają nam wszystko co mogą:

  • Przekazują część swojej mocy, dzięki czemu gdy po jakimś czasie nazbiera nam się dużo linków ze stron o wysokim Page Rank, to mamy szanse, że nasza strona osiągnie wskaźnik Page Rank o jeden stopień do góry, po pewnym czasie można liczyć na kolejny awans.
  • Przekazują zaufanie lub brak zaufania. Są strony o dużym wskaźniku Trust Rank i link dofollow z tej strony sprawi, że Twoja strona zyska więcej zaufania w oczach google. Jeśli jest link dofollow ze strony podejrzanej, to i Twoja strona stanie się bardziej podejrzana.
  • Przekazują moc anchor textu. Wielokrotne użycie danego anchora oraz do niego podobnych na linkach dofollow sprawia, że strona awansuje w wynikach wyszukiwania na tę właśnie frazę.
  • Każdy link dofollow jest jak głos oddany na konkretną stronę. Im więcej głosów tym lepiej. Tak samo jak w wynikach wyborów.

Wartość linków nofollow: linki mają znaczenie ale mniejsze niż te dofollow

  • liczą się bo ogólna ilość wszystkich linków ma znaczenie
  • Są istotne w ogólnej kalkulacji. Duża ilość linków nofollow sprawia, że w oczach google'a pozycjonowanie wygląda bardziej naturalnie. Podczas gdy brak linków nofollow ewidentnie wskazuje na celowe działania w celu podniesienia pozycji strony.
  • Nie przekazują mocy Page Rank, więc dzięki tym linkom bezpośrednio nie awansujesz ale za to przekazują część zaufania.
  • linki z facebooka, czy ze stron na skrypcie wiki i często też linki z for i blogów na domenach .edu .gov mają linki nofollow a jednak przynoszą bardzo dobre efekty

 

Najważniejsza podstawowa różnica: nofollow - oznacza nie podążaj. Więc to informacja dla robotów przeszukujących sieć w celu odnajdowania zmian aby tą drogą nie podążały. Roboty mogą przenosić się ze stron na inne strony właśnie za pomocą takich korytarzy jak linki dofollow. Natomiast linki z atrybutem nofollow. Są połączeniami ale nie są drogami po których te roboty będą się poruszać.

Jeśli dokonujemy zmian na stronie i wiemy, że po jakimś czasie google już wie o tych zmianach, to stało się to na pewno dzięki linkom dofollow, bo tylko tą drogą roboty mogły dotrzeć na naszą stronę.

Kolejna kwestia: ludzie wyszukują celowo miejsc gdzie można zamieszczać linki dofollow. Jak by te miejsca były tak bardzo cenne i było ich tak niewiele. Mimo licznych blogów czy for wprowadzających atrybut nofollow dla ochrony przed spamem i bałaganem i mimo, że wielkie serwisy jak facebook czy twitter też stosują tę metodę to nie zmienia to faktu, że wciąż większość źródeł ma w sobie atrybut dofollow. Wiele osób w ogóle nie sprawdza atrybutów linków. Po prostu zbierają linki z różnych źródeł i osiągają niezłe efekty i bez żadnych specjalnych działań uzyskują najlepszą proporcję pomiędzy ilością backlinków z atrybutami dofollow i nofollow.

 

 

Tworzymy linka

 

Nie zawsze jest możliwość tylko wpisania adresu strony i podania słowa kluczowego aby utworzyć link.

W sytuacji gdy musimy to zrobić kodem html. Należy wpisać kod:

<a href="adres url strony">nazwa strony</a>

Powstaje wówczas link o nazwie: nazwa strony

W sytuacji gdy nie zależy nam na linku tekstowym, wówczas prosty link wystarczy zrobić tak:

<a href="http://adres url.com"></a>

Jeśli natomiast chcemy ładniejszy link w jakimś kolorku możemy zrobić to następująco:

<a href="/adres url">
<font color="#009900">koci ogon</font>
</a>

- otrzymujemy link o treśći - koci ogon w kolorze, któremu odpowiada wartość 009900 w systemie szesnastkowym

 

Analogicznie jest z BBCodem, używanym najczęściej na forach php.

[url=adres url strony]nazwa strony[/url]

wygeneruje link o nazwie: nazwa strony

i link kolorowy w bb Code:

[url=adres url][color=#numer koloru w 16-tkowym]tu wpisać anchor[/color][/url]

 

 

Pingwin i Panda

 

Te sympatyczne zwierzątka to nazwy algorytmów wykorzystywanych przez google. Pozycjonerzy boją się ich aktualizacji, ponieważ po każdej aktualizacji tych algorytmów powstają duże zmiany w wynikach wyszukiwania dla stron niezbyt dobrze pozycjonowanych.

W internecie są miliony stron, ale gdy coś wyszukujemy to spoglądamy w większości przypadków tylko na pierwszą stronę wyników.

Zatem mamy wielką walkę o pierwszą stronę wyników. W tym celu stosuje się różne sztuczki i nieetyczne metody. Co z kolei skutkowało poważnym problemem dla google. Jak przedstawić internautom najtrafniejsze wyniki zamiast mało wartościowych stron, które to próbowały wybić się poprzez dużą liczbę linków spamujących.

Do walki z tego typu stronami została początkowo wymyślona panda a później dołączył do niej pingwin.

Jednak nie ma co się bać, wystarczy kilka podstawowych zasad, którymi należy się kierować aby nie zostać ukaranym.

  • Nie pozycjonuj tylko na niewielką liczbę słów kluczowych. Im więcej słów kluczowych tym lepiej, nawet jeśli Ci na nich nie zależy, to i tak powstrzymaj się od używania ciągle tego samego anchor tekstu.
  • Niech nigdy nie zasypie Twojej strony wielka ilość słabych linków. Nie korzystaj jeśli się nie znasz na systemach wymiany linków. Pingwin jest czujny na nienaturalny przyrost dużej ilości linków z bardzo słabych stron.
  • Nie ograniczaj się tylko do form takich jak katalogowanie i preclowanie. Zdobywaj linki jak najbardziej urozmaicone.
  • Zdobywaj dużo najmocniejszych linków. Page Rank 9,8,7,6,5,4
  • Zdobywaj linki zaufane o dużym Trust Rank, tu z pomocą przychodzą strony z domenami .edu .gov
  • Niech Twoja strona nie linkuje do słabych stron, bez wyrobionego Page Rank, bez wartościowej treści i bez powiązania tematyką.
  • Nie twórz gwałtownego przyrostu linków jeśli Twoja strona jest świeżo upieczona. Początkowo dodawaj tyko mocne linki i niewielką ilość na dzień. Z czasem będziesz mógł sobie pozwalać na więcej i więcej.

Zdobądź listę 6000 supermocnych linków

Powrót do Menu - SEO
Banner1
DonkeyMails.com: No Minimum Payout